Blue Flower

Jesenske aktivnosti u našoj školi

      Unatoč pandemiji, naše školske aktivnosti predviđene za jesenske dane, odvijaju se u skladu s epidemiološkim mjerama. Možemo reći da se jesen došuljala u našu školu donoseći brojna događanja.

      Međunarodni dan zaštite životinja obilježili smo 4. listopada. Povodom toga dana pažnju smo posvetili jednoj skupini ugroženih životinja - pčelama, bez kojih bi život na Zemlji bio drugačiji. Odgledali smo videa (Zašto pčele umiru? i Volim životinje - pčela) sa svojim učiteljima. Učenici viših razreda svoje su likovne radove posvetili upravo pčelama. Njihove radove je učiteljica Tatjana Haber sjedinila u prezentaciju koju možete pogledati ovdje: https://sway.office.com/ZWdBCEQOUfErILZS?ref=emaill.

U drugome tjednu listopada učenici nižih razreda obilježavali su Dane zahvalnosti za plodove zemlje. Tijekom tjedna organizirane su brojne mirisne aktivnosti u kojima su sudjelovale i vrijedne majke te bake pripremajući pekarske proizvode. Jesenski proizvodi bili su tema u crtežima i likovnom izražavanju. Dan jabuka obilježava se 20. listopada, jabuka je zaslužila svoj dan kao najzdravija voćka kojom se često zasladimo. Dan kravate obilježen je 18. listopada, već nekoliko godina na taj datum učenici i učitelji nose svezanu kravatu ili rubac oko vrata, izrađuju se plakati, kravate od papira. Odgledan je crtani film o nastanku kravate (Kravata Croatica ) te video prilog. Toga dana učenici osmih razreda nisu se u razgovoru dotaknuli samo kravate, već i drugih doprinosa Hrvata svjetskoj kulturi, umjetnosti i znanosti.

      Tjedni za nama bili su učenicima veoma zanimljivi i poučni. Ova godina proglašena je Godinom čitanja, a naša školska knjižnica će vas svojim kreativnim aktivnostima potaknuti na druženje s knjigom i na čitanje, zato pratite Virtualnu knjižnicu i čitajte!

                                        L. Kotarski i L. Rožić, 8. b


Humanitarna akcija Igračkom do dječjeg osmijeha - KBC REBRO

Tijekom  mjeseca svibnja i lipnja u našoj školi održavala se humanitarna akcija kao podrška inicijativi Igračkom do dječjeg osmijeha - KBC REBRO. Cilj akcije je prikupljanje plišanih igračaka koje se poklanjaju djeci koja dolaze na preglede u KBC Rebro u Zagrebu. U našoj školi je akciju pokrenula učiteljica J. Baričević  koja je organizirala skupljanje, skladištenje te pakiranje igračaka u prozirne celofane. Velik broj učenika je velikodušno sudjelovao u ovoj akciji, neki su se čak odvojili od svojih omiljenih plišanaca u namjeri da razvesele neko drugo dijete. Pohvala svima koji su sudjelovali, učenicima, roditeljima i djelatnicima škole. Nadamo se da će naše, od srca poklonjene igračke,  izmamiti  osmijeh na dječja lica.

            F. Brtan i S. Miličević, 7. a


 

FOTO: K. Ćutić

Projektni dan 2021.

                     Projektni dan održava se svake godine  u našoj školi otkada smo se pridružili velikoj obitelji međunarodnih ekoškola. Ove godine održan je u petak 23. travnja, dan nakon Zemljinog rođendana. Zbog epidemioloških mjera organizacija dana je bila drugačija. Naime, ove godine  svaki je razred imao svoju radionicu koju su  vodili razrednici kojima su se pridružili učitelji koji nisu razrednici. Izbor tema i radionica je bio raznovrstan, opet smo pokazali da nas muče ekološki problemi, a i da dižemo glas  Zemlju. Potaknuti aktualnom energetskom obnovom škole i  sunčanim proljetnim petkom, svi smo se aktivirali u svojim radionicama. 

                   Učenici prvih razreda imali su razredne radionice Čistoća okoliša sa svojim učiteljicama. Učili su kako razvrstavati otpad, izrađivali spremnike, ukrase, rješavali kvizove. Učenici drugih razreda pod temom Očuvanje prirodne baštine, posjetili su park Maksimir te Zoološki vrt grada Zagreba posebno proučavajući vode i šumu. Treći razredi su proučavali Ljekovito bilje zavičaja, samoniklo bilje, brezu i bilje travnjaka, izrađivali su plakate, prezentacije te  likovne radove. Četvrti razredi  proučavali su  biljke i životinje travnjaka (Biljke travnjaka),  izrađivali plakate, kvizove, prezentacije , proučavali travnjak u školskom dvorištu, a  uređivali prostor oko škole. Posebna pohvala 4. b razredu koji je unatoč  dvotjednoj samoizolaciji uspio odraditi svoj projekt na daljinu.

5.a razred je sa svojom razrednicom posjetio Meštrovićev paviljon te odgledao multimedijalnu izložbu Hrvati svijetu te o izložbi napravio plakat. 5. b je sa svojom razrednicom reciklirao u radionici Tko reciklira, profitira. Učenici 5. c razreda su sa svojim razrednicom  proučavali i izrađivali plakate o  pojavi bacanja hrane  i  hrani općenito u radionici Hrana- zdrava hrana i bacanje hrane. Hotel za kukce od  izrađivao je 5. d s razrednicom te učiteljem H. Mučnjakom  te posadio biljke koje privlače kukce oprašivače  u ružičnjaku u radionici Vrt za oprašivače.

6. a razred je sa svojim razrednikom te vjeroučiteljem Z. Mikcem odradio 18 kilometara dugu šetnju kroz Maksimir, a sportsku šetnju odradio je i 6. b sa svojom razrednicom u radionici U zdravom tijelu zdrav duh. Zanimljivu radionicu imao je 6. c je sa svojim razrednikom proučavao ugrožene i istrijebljene  životinjske vrste o kojima su izradili plakate. Da se sve umjetnosti ujedinjuju pričom, bojom i glazbom dokazao je 6. d koji je  osim svoje razrednice  imao vodstvo naše knjižničarke  te učiteljice glazbene kulture u radionici Ako me ozeleniš, oživjet ću!

Recikliranjem  i sadnjom cvijeća se bavio 7. a koji je zajedno s učiteljicom J. Baričević i razrednicom  neispravne čunjeve za igralište pretvorio u viseće tegle  u radionici Sadim cvijeće, ljepota me pokreće. Uvijek aktualnom temom Onečišćenje  i zaštita voda bavio se i izrađivao plakat 7. b s razrednicom i učiteljicom A. Mazalin-Rogić. Autohtone i invazivne biljke oko škole, radionica je 7. c razreda koji je proučavao i pronalazio  pomoću aplikacije koje su biljke u dvorištu škole invazivne, a koje autohtone. Sve pronađeno je izloženo na plakatu naslova The plant hunt. Biljkama se bavio i 7. d koji je sa svojom razrednicom te našom školskom psihologinjom održao radionicu Prepoznavanje i popisivanje biljnih vrsta u školskom dvorištu, pomoću mobilne aplikacije za prepoznavanje bilja, pronalazili su, popisivali su i razvrstavali po kategorijama bilje koje pronađeno u školskom dvorištu, na kraju akcije su snimili i filmić.

Velikom akcijom Uređenje okoliša škole pokazao  se 8. a razred sa svojom razrednicom, marljivo su očistili od korova, kopali te sadili bilje u okolišu škole. Recikliranje starih modela geometrijskih tijela ime je radionice 8. b razreda koji je vodila njihova razrednica zajedno s učiteljicom M.Tkalčević, od starih papirnatih modela napravljeni su novi likovi, a i konačno smo svi naučili razliku između kockica i kvadratića na majici. 8. c razred je odgledao dokumentarni film s ekološkom temom  Home sa svojim razrednikom i učiteljicom A. Kijuk  te raspravljao o odgledanom.

        Učinak cjelokupnog projekta još možda nije vidljiv, ali svaki Projektni dan nas nešto nauči. Prije svega da moramo poštivati Zemlju jer nam nesebično sve pruža. Ugrožavajući njenu prirodnu ravnotežu, ugrožavamo budućnost svih živih bića. Zemlja nas treba, zaštitimo ju!

                                                                                                           L. Kotarski i L. Rožić, 7. b

 

 

 


 

 

 

Dan škole 2021.

            Prošli tjedan obilježili smo Dan škole. U utorak i srijedu održane su sportske igre mlađih razreda. Na školskom igralištu, u različitim terminima, igrale su se razne sportske štafetne igre, poligon, štafeta, ribarova mreža, ledena baba, podvlačenje konopa i druge. Dan škole, petak 28. svibnja 2021., bio je  nenastavni dan. Od 9 sati započele su  nogometne utakmice, natjecali su se 5. i 6. ,  6. i 7. te 7. i 8. razredi. Dok su dječaci igrali, skupilo se mnogo radosnih i napetih navijača te navijačica na tribinama. Za to vrijeme, na drugom igralištu djevojčice su  igrale odbojku. Naša poučna staza, koja se postupno uređuje u dvorištu škole, dobila je za Dan škole  ježevu kućicu, a 25. svibnja  u njoj je postavljena ploča s QR kodom uz Gupčevu lipu. Školska knjižničarka Lj. Radovečki školi za rođendan uredila je digitalnu knjižicu u  Bookcreator aplikaciji. U njoj  možete vidjeti (nalazi se na web stranici škole) kako su učenici čestitali svojoj školi rođendan. Svi su pokazali svoje talente i kreativnost. Netko je nadaren za glazbu i pjesmu, netko glumu i razgovor, neki su pokazali novinarske te literarne i likovne vještine…

         Svima je zajedničko što su se potrudili napraviti, zajedno sa svojim učiteljima, divnu čestitku svojoj školi za njen 47. rođendan.

                                                  N. Mlinarić, 5. a

Intervju s učenikom A. Krpinom

Fotografije: Antonio Krpina, 8.c

Hodnike naše škole krasi jedna posebna i jedinstvena  izložba. Izložba fotografija čiji je autor učenik 8.c razreda Antonio Krpina. Možete vidjeti predivne motive iz prirode i gradske sredine uhvaćene kamerom, odnosno okom velikog profesionalca. Svi zastajemo pred fotografijama i među njima imamo omiljenu prema vlastitom afinitetu. Izložbu je postavila naša školska psihologinja I. Žodan koja otprije poznaje i prati Antonijev talent. Sad smo svi u školi upoznati s njegovim kreativnim radom, možemo ga samo bodriti i čestitati mu na njemu. A što o tome ima za reći Antonio…

S koliko godina si otkrio ljubav prema fotografiranju?

U 6. razredu sam počeo fotografirati  mobitelom neke detalje: kukce, kapljice vode, odsjaj u lokvi kiše… Bio sam zadovoljan kako je to ispalo, pa sam ih pokazao i drugima, a svidjelo se i njima.

 Tko je prvi uočio tvoj talent?

Mami su se najviše svidjele moje fotografije pa me poticala da fotografiram i dalje, ali i nije me trebalo previše poticati jer mi se to jako sviđa i postalo mi je hobi.

Koliko fotografija snimiš otprilike prije nego dobiješ onu savršenu?

Nisam baš takav profesionalac, kako ispadne iz prve, tako ostavim. Ponekad napravim nekoliko fotografija istog motiva, ali nikada to nije više od 3 do 4.

Čime fotografiraš? Imaš li profesionalnu opremu?

Ima profesionalni aparat, ali kako ga ne nosim uvijek sa sobom, slikam i mobitelom. Za mene su bitniji dobri motivi, nego profesionalna oprema.

Imaš li kameru iz snova?  Koju?

Nažalost nemam, a moja kamera iz snova je Canon 1D X Mark 3. Nadam se da ću je jednog dana moći i kupiti.

Koristiš li neke aplikacije za uređivanje?

Koristim Adobe Lightroom program za uređivanje fotografija.

Za koji se stil fotografije najviše zanimaš?

Nemam neki poseban stil fotografija. Slikam sve što mi je zanimljivo u svom okruženju. Jedino ne slikam ljude.

Želiš li se baviti profesionalnim fotografiranjem u budućnosti?

Fotografiranje je za mene više hobi kojim se uvijek mogu baviti uz neki drugi posao, tako da se ne namjeravam profesionalno baviti fotografiranjem.

Mole  li te prijatelji da ih fotografiraš? Voliš li više slikati živu ili mrtvu prirodu? Kakve motive voliš?

Nikada unaprijed ne znam što ću slikati, to je stvar trenutne inspiracije. Nekada danima ništa ne fotografiram, a onda u jednom danu napravim nekoliko fotografija s kojima sam zadovoljan. Tako je nastala i većina fotografija koje vise na zidovima u školi.

Imaš li prijatelje koji se bave fotografiranjem?

Imam jednog prijatelja koji je malo stariji od mene i zna puno o fotografiranju. S njim razmijenim neka iskustva, a on me i naučio nekim fotografskim trikovima.

Ideš li na natjecanja iz  fotografiranja?

Samo na Novigradsko proljeće.

Ideš na Novigradsko proljeće, to je velika čast. Čestitamo ti! Možeš li nam reći što očekuješ i jesi li uzbuđen zbog toga?!

Hvala! Bit će zabavno i poučno, kao i prošle godine. Šteta što je online.

Tko je tvoj glavni kritičar? Do čijeg ti je mišljenja o fotografiji  stalo?

Važno mi je mišljenje mog prijatelja koji se isto razumije u fotografiranje, ali i moje obitelji. Posebno braće jer su jako kritični.

Hvala ti na razgovoru! Sretno!

                                         T. Mikić, S. Miličević, L. Petrinšak, 7. a