- Napisao/la Kristina Ćutić
- Hitova: 7
Fotografija: L. Mrgić
Bonsai - velika ljepota prirode u maloj posudi
Bonsai je malo stabalce koje raste u posudi što u doslovnom prijevodu i znači. Podrijetlo bonsai uzgoja biljaka u posudi je iz Kine, ali kasnije je preneseno u Japan gdje je dobilo svoj oblik. U Europi je otkriven u 19. st. i otad se umijeće njegovanja minijaturnog stabla proširilo po svijetu. Nije lako i treba puno strpljenja za njegovanje malog stabla koje ima sve karakteristike svoje biljne vrste u “normalnoj“ veličini u prirodi. Najmanje vrste su velike od 3 do 8 centimetara, a najveće od 200 centimetara. Njegovo oblikovanje i uzgoj traži mnogo više od samo hortikulturnih vještina, veći je naglasak na umjetničkim sklonostima samog uzgajivača. Može se uzgajati na nekoliko načina: od sjemena, od podloge, izvlačenjem primjerka iz prirode, preoblikovanjem lončanice uz rasadnika. Svaka od ovih metoda ima prednosti i nedostatke, a uzgajivač će odabrati onu koja mu najviše odgovara.
Ja sam svoje stabalce kupio već izraslo. Kupio sam ga zato jer sam oduvijek želio imati malo drvo koje mogu zalijevati i paziti na njega. Redovito ga zalijevam, brinem o njemu, držim ga u zatvorenom prostoru jer ne podnosi temperature niže od 15 stupnjeva. Orezivanje je možda najsloženije, nikad nisi siguran jesi li pravu grančicu odrezao, a i orezivanje čini buduću formu stabla. Budući da je sićušno, bonsai stablo se čini jako krhkim i osjetljivim što zapravo i jest. Raduje me što gledajući svoje drvce u maloj posudi, vidim veliku ljepotu prirode.
L. Mrgić, 7.b
- Napisao/la lidija
- Hitova: 89
Postoje školski dani kojima se uvijek radujemo, koji za nas učenike znače nešto novo, odmak od uobičajenog nastavnog dana...
Projektni dan ove školske godine je uistinu bio drukčiji. Naime, ove godine su se, za razliku od prethodnih godina, radionice/projekti održavali ranije, tijekom školske godine, a u srijedu 12.4.2017., na zadnji nastavni dan uoči proljetnih praznika, predstavljeno je sve što se radilo u radionicama i projektima. Predstavljanje je najčešće bilo u obliku plakata, prezentacije, pri čemu je važno istaknuti da su učenici samostalno izlagali te objašnjavali sve vezano uz faze i ciljeve projekta drugim učenicima te njihovim razrednicima koji su ih došli poslušati. Bilo je određeno vrijeme za sve razrede, od prvih do osmih , za razgledavanje po učionicama. U svakoj učionici je bilo živo, moglo se čuti i vidjeti puno toga zanimljivoga. Djecu je posebno veselilo što su dobivali zelene pečate, s logom naše škole, za svaku posjećenu radionicu u svoju malu papirnatu putovnicu. Oduševljeni smo raznolikošću tema i radionica , i ove godine bile ekološke, a vjerujemo da su naše školske ekokoordinatorice, V.Vukojević i T.Švagelj, koje su organizirale ovaj dan, bile zadovoljne. Posjetili smo sve radionice, u svakoj pronašli nešto zanimljivo, prepoznali trud učitelja voditelja te učenika koji su sudjelovali...
- Napisao/la lidija
- Hitova: 76
ZDRAVI DORUČAK U NAŠOJ ŠKOLI
23. rujna. 2016., nakon prvog školskog sata, učenici prvih razreda sa svojim učiteljicama (D.Toman, I.Trgovec, S.Golubić, D.Kovaček) su se okupili u blagovaonici te zajedno objedovali zdravi doručak i to pod geslom Imam pravo jesti zdravo!
Naime, već drugu godinu, naša škola (kao jedna od dviju u Zagrebu) je domaćin ovom hvale vrijednom projektu.