Blue Flower

Projektni dan 2024.

Već  dvadeset godina, kao članovi međunarodne zajednice ekoškola, provodimo  ekološke akcije u našoj školi tijekom nastavne godine. Ova jubilarna godina, u kojoj slavimo 50. godišnjicu škole, nije izuzetak. Osim što se provode redovite  ekološke aktivnosti, jedan je dan u godini posvećen projektima koji oživljavaju ekološke teme na praktičnoj i teorijskoj razini. Svake godine učenicima budu ponuđene brojne i raznovrsne radionice u kojima se sa svojim učiteljima mogu kreativno izraziti i puno toga naučiti o očuvanju okoliša. Ovogodišnji Projektni dan održan je 22. travnja, na Zemljin rođendan. Sve je bilo u znaku sunca, sadnje, zelenila. Neki učenici su s voditeljima radionica otišli u prirodu, a neki  su se prirodom  bavili u školi, školskom dvorištu i vrtu.

Učenici prvih razreda su sa svojim učiteljicama (M. Alijagić, Lj. Vugrinec, I. Knežević, A. Šutalo) projektnu nastavu održali u učionicama. Tema Zaštitimo mladunčad šumskih životinja nijednog prvašića nije ostavila ravnodušnim jer su doznali brojne informacije o medvjedićima, lanadi, čak i  o mladunčadi  vukova.

Drugaši su svoju projektnu nastavu proveli uz jezera Savica i sudjelovali u projektu Voda je najveće blago. Članovi Sportskog ribolovnog društva Savica su ih poveli u šetnju oko jezera pokazujući im pri tom mnoge biljne i životinjske vrste čije je stanište jezero. Učiteljice R. Varga, D. Zemljić Vugrinović, J. Nakić te T. Švagelj bile su zadovoljne koliko su učenici usvojili te pokazali znanja stečena u učionicama.

Učenici trećih razreda su sa svojim učiteljicama (J. Goldner, M. Vidaković, R. Šokić i M. Sandrić) Projektni dan proveli uz jezero Bundek pod geslom Čuvajmo vode zavičaja i živi svijet u njima. Uz bistri i hladni Bundek, vidjeli su uživo stečena  znanja o jezerima te o živoj i neživoj prirodi.

U svojim učionicama, pod budnim okom svojih učiteljica (S. Golubić, D. Kovaček,  D. Toman i I. Trgovec), učenici četvrtih razreda istraživali o temi – Vitaminima do zdravlja - zdrava prehrana. Nakon istraživačkog rada, izradili su plakate o toj, uvijek aktualnoj, temi.

Učenici triju petih razreda proveli su projektnu nastavu u Parku Maksimir. 5. a razred je sa svojim razrednikom M. Jukićem bio u Zoološkom  vrtu, dok su učenici 5. b i 5.c razreda  proučavali Živa bića u vodama našeg zavičaja, s naglaskom na crvenouhe kornjače, invazivnu vrstu, u Parku Maksimir pod voditeljstvom učiteljica (M. Petrović, V. Ćukušić i N. Kurjaković). Učenici 5. d  razreda su sa svojom razrednicom T. Haber u školi sudjelovali u radionici Drvo sjećanja - izrada simbola škole u papier mache tehnici.

Učenici 6. a razreda budno su pratili i dokumentirali što se sve događa u školi za Projektni dan jer su u Novinarskoj radionici, zajedno sa svojom razrednicom K. Ćutić, pisali izvješća za članak te zidne novine.

U školskom dvorištu se  6. b razred s razrednicom D. Tudja sastao s 8.d razredom i njihovom razrednicom S. Trajkovski Bojić u radionici Izrada cvjetnog ukrasa povodom 50. godišnjice škole te su posadili  cvijeće na travnjaku u obliku broja 50 te slova V.

6.c razred je sa svojom razrednicom I. Pavlinušić Kurspahić te učiteljicom M. Tkalčević sudjelovao u zanimljivoj dvopredmetnoj radionici Zaštita močvara s geografskog i matematičkog aspekta. Prvi dio radionice bila je matematika i računanje, nakon čega su brojeve uvrstili u upitnik o zaštićenim močvarama u RH. Drugi dio bio je izrada prezentacija te plakata o močvarnim područjima Hrvatske.

Učenici 7. a i 7. b posjetili su Državni hidrometeorološki zavod u radionici Klimatske promjene. Učenike su vodili učitelji (Z. Mikac, A. Mazalin Rogić, H. Mučnjak, V. Vukojević, M. Adamčević Čolić), a u Zavodu ih je dočekalo stručno vodstvo.

Učenici 7. c razreda su pod voditeljstvom učiteljice A. Kijuk sudjelovali u radionici Vrtlarenje. Naime, u zatvorenom vrtu škole, prvo su pripremili zemljanu površinu te u nju posijali salatu, ciklu te tikvice.

Učiteljica L. Zagotta je sa 7.d razredom i učiteljicom M. Surla posjetila HRT, najveću i najvažniju hrvatsku televizijsku kuću.

Osmaši su ove godine bili aktivni i sudjelovali u raznovrsnim radionicama. Tako je  8. a razred je u učionici sa svojom razrednicom S. Latinčić održao debatu Spalionica- da ili ne  pri čemu su vježbali vještine prave debate, na kraju napravili plakat s donesenim  zaključcima. Razrednica I. Klindić-Car je s 8. b razredom bila u Parku Maksimir u radionici Maksimir - maksimalni mir. Cilj radionice bila je tjelovježba te meditacija u prirodi.

Učenici 8. c razreda su sa svojom razrednicom I. Vojnić te učiteljicom M. Stipčević bili u pravoj akciji u radionici Čišćenje školskog dvorišta i igrališta. Očistili su sve otvorene površine u  dvorištu te oko igrališta. Kao što je već spomenuto, 8. d razred je s razrednicom sadio cvijeće  u obliku broja 50 za godišnjicu naše škole.

Ovakvi dani ostavljaju sjećanja svima koji u njima sudjeluju. Sva znanja koja smo stekli učeći  o Zemlji, od prvog pa do osmog razreda, mogu se svesti u dvije riječi - poštivanje i zahvalnost.

Čovječanstvo nije istkalo mrežu života. Mi smo svega jedna nit u njoj. Što god činimo mreži, činimo samima sebi. Sve su stvari međusobno povezane.“

                                                                                          Indijanski poglavica Seattle