- Napisao/la Kristina Ćutić
- Hitova: 254
Projektni dan - 26. travnja 2022.
Projektnom danu, koji se održava svake godine u našoj školi, svi se raduju. Ove godine održan je 26. travnja. Iako su dolaskom proljeća epidemiološke mjere popustile, radionice su se održavale s razrednicima, svaki razred posebno ili nekoliko razreda okupljenih oko jedne veće radionice. Ovogodišnja središnja tema bila je energija te obnovljivi izvori energije. Potaknuti ekološkom krizom u kojoj se Zemlja nalazi, ali o kojoj se u zadnje vrijeme zbog drugih društveno-političkih tema manje govori, aktivirali smo se u svojim radionicama još glasnije i jače.
Učenici prvih razreda na Projektni dan posjetili su park Maksimir te Zoološki vrt grada Zagreba posebno proučavajući vode i šumu. Drugi razredi prošetali su Šumskom stazom Bliznec u Parku prirode Medvednica. Treći razredi proučavali su vode stajaćice uz 12 jezera Savice dok su u četvrtim razredima istraživali obnovljive izvore energije, izrađivali plakate te ih prezentirali. 5. a razred svoju je radionicu nazvao Sunce – energija života te su posjetili zagrebačku Zvjezdarnicu te prošetali Gornjim gradom. Radionica Energija glazbe ujedinila je tri razreda, 5. b, 5. d i 7. d koji su cijelu školu raspjevali notama najavljujući nam skori Festival glazbe. Učenici 5. c razreda su proučavali Vjetrenjače te izrađivali crteže u digitalnom obliku. O posljedicama industrije na ekološki sustav raspravljali su i izrađivali plakate učenici 6. a razreda u svojoj radionici Druga industrijska revolucija i njezini ekološki učinci.
Energija boje ujedinila je 6. b i 6. d razred u istoimenoj radionici, bili su kreativni te oslikali su trajnim bojama poučnu stazu. Priručnik o zdravoj prehrani s 14 zdravih namirnica izradio je 6. c u svojoj radionici Superhrana. Dio sedmaša , 7. a i 7. b, proveo je u sportskom duhu svoju radionicu Igre u kampusu. Igrao se turnir u badmintonu te nogometna utakmica na nogometnom terenu NK Devetka. Učenici 7. c razreda uredili su zeleni okoliš škole u radionici Akcija čišćenja zelenih površina. Reciklažom i prenamjenom starih autoguma te paleta u koristan sportsko-zabavni poligon u dvorištu škole, bavio se 8. a u svojoj radionici Izrada višenamjenskog poligona. Obnovljivi izvori energije zainteresirali su i dva osma razreda. Radionica Obnovljivi izvori energije u 8. b potakla je učenike na detaljno proučavanje obnovljivih izvora energije u Republici Hrvatskoj te izradu plakata dok je 8. c proučavao temu, izrađivao prezentaciju te plakat na engleskom jeziku. Uređenjem školskog unutarnjeg vrta bavio se 8. d koji je izradio poučni kutak o prizemnom sloju listopadne šume ispod školske magnolije, izradili su oznake pored bilja te pripadajući pano.
Naše ekološke aktivnosti nisu stale kad je Projektni dan završio, postali smo odgovorniji i spremniji voditi život u skladu s prirodom. Zemlja nije samo naša, čuvajmo ju i poštujmo!
T. Mikić, 8. a
- Napisao/la Kristina Ćutić
- Hitova: 423
Fotografija: L. Mrgić
Bonsai - velika ljepota prirode u maloj posudi
Bonsai je malo stabalce koje raste u posudi što u doslovnom prijevodu i znači. Podrijetlo bonsai uzgoja biljaka u posudi je iz Kine, ali kasnije je preneseno u Japan gdje je dobilo svoj oblik. U Europi je otkriven u 19. st. i otad se umijeće njegovanja minijaturnog stabla proširilo po svijetu. Nije lako i treba puno strpljenja za njegovanje malog stabla koje ima sve karakteristike svoje biljne vrste u “normalnoj“ veličini u prirodi. Najmanje vrste su velike od 3 do 8 centimetara, a najveće od 200 centimetara. Njegovo oblikovanje i uzgoj traži mnogo više od samo hortikulturnih vještina, veći je naglasak na umjetničkim sklonostima samog uzgajivača. Može se uzgajati na nekoliko načina: od sjemena, od podloge, izvlačenjem primjerka iz prirode, preoblikovanjem lončanice uz rasadnika. Svaka od ovih metoda ima prednosti i nedostatke, a uzgajivač će odabrati onu koja mu najviše odgovara.
Ja sam svoje stabalce kupio već izraslo. Kupio sam ga zato jer sam oduvijek želio imati malo drvo koje mogu zalijevati i paziti na njega. Redovito ga zalijevam, brinem o njemu, držim ga u zatvorenom prostoru jer ne podnosi temperature niže od 15 stupnjeva. Orezivanje je možda najsloženije, nikad nisi siguran jesi li pravu grančicu odrezao, a i orezivanje čini buduću formu stabla. Budući da je sićušno, bonsai stablo se čini jako krhkim i osjetljivim što zapravo i jest. Raduje me što gledajući svoje drvce u maloj posudi, vidim veliku ljepotu prirode.
L. Mrgić, 7.b
- Napisao/la lidija
- Hitova: 482
ZDRAVI DORUČAK U NAŠOJ ŠKOLI
23. rujna. 2016., nakon prvog školskog sata, učenici prvih razreda sa svojim učiteljicama (D.Toman, I.Trgovec, S.Golubić, D.Kovaček) su se okupili u blagovaonici te zajedno objedovali zdravi doručak i to pod geslom Imam pravo jesti zdravo!
Naime, već drugu godinu, naša škola (kao jedna od dviju u Zagrebu) je domaćin ovom hvale vrijednom projektu.
- Napisao/la lidija
- Hitova: 531
Postoje školski dani kojima se uvijek radujemo, koji za nas učenike znače nešto novo, odmak od uobičajenog nastavnog dana...
Projektni dan ove školske godine je uistinu bio drukčiji. Naime, ove godine su se, za razliku od prethodnih godina, radionice/projekti održavali ranije, tijekom školske godine, a u srijedu 12.4.2017., na zadnji nastavni dan uoči proljetnih praznika, predstavljeno je sve što se radilo u radionicama i projektima. Predstavljanje je najčešće bilo u obliku plakata, prezentacije, pri čemu je važno istaknuti da su učenici samostalno izlagali te objašnjavali sve vezano uz faze i ciljeve projekta drugim učenicima te njihovim razrednicima koji su ih došli poslušati. Bilo je određeno vrijeme za sve razrede, od prvih do osmih , za razgledavanje po učionicama. U svakoj učionici je bilo živo, moglo se čuti i vidjeti puno toga zanimljivoga. Djecu je posebno veselilo što su dobivali zelene pečate, s logom naše škole, za svaku posjećenu radionicu u svoju malu papirnatu putovnicu. Oduševljeni smo raznolikošću tema i radionica , i ove godine bile ekološke, a vjerujemo da su naše školske ekokoordinatorice, V.Vukojević i T.Švagelj, koje su organizirale ovaj dan, bile zadovoljne. Posjetili smo sve radionice, u svakoj pronašli nešto zanimljivo, prepoznali trud učitelja voditelja te učenika koji su sudjelovali...
Stranica 2 od 2