Blue Flower

FOTO: K. Ćutić

Projektni dan 2021.

                     Projektni dan održava se svake godine  u našoj školi otkada smo se pridružili velikoj obitelji međunarodnih ekoškola. Ove godine održan je u petak 23. travnja, dan nakon Zemljinog rođendana. Zbog epidemioloških mjera organizacija dana je bila drugačija. Naime, ove godine  svaki je razred imao svoju radionicu koju su  vodili razrednici kojima su se pridružili učitelji koji nisu razrednici. Izbor tema i radionica je bio raznovrstan, opet smo pokazali da nas muče ekološki problemi, a i da dižemo glas  Zemlju. Potaknuti aktualnom energetskom obnovom škole i  sunčanim proljetnim petkom, svi smo se aktivirali u svojim radionicama. 

                   Učenici prvih razreda imali su razredne radionice Čistoća okoliša sa svojim učiteljicama. Učili su kako razvrstavati otpad, izrađivali spremnike, ukrase, rješavali kvizove. Učenici drugih razreda pod temom Očuvanje prirodne baštine, posjetili su park Maksimir te Zoološki vrt grada Zagreba posebno proučavajući vode i šumu. Treći razredi su proučavali Ljekovito bilje zavičaja, samoniklo bilje, brezu i bilje travnjaka, izrađivali su plakate, prezentacije te  likovne radove. Četvrti razredi  proučavali su  biljke i životinje travnjaka (Biljke travnjaka),  izrađivali plakate, kvizove, prezentacije , proučavali travnjak u školskom dvorištu, a  uređivali prostor oko škole. Posebna pohvala 4. b razredu koji je unatoč  dvotjednoj samoizolaciji uspio odraditi svoj projekt na daljinu.

5.a razred je sa svojom razrednicom posjetio Meštrovićev paviljon te odgledao multimedijalnu izložbu Hrvati svijetu te o izložbi napravio plakat. 5. b je sa svojom razrednicom reciklirao u radionici Tko reciklira, profitira. Učenici 5. c razreda su sa svojim razrednicom  proučavali i izrađivali plakate o  pojavi bacanja hrane  i  hrani općenito u radionici Hrana- zdrava hrana i bacanje hrane. Hotel za kukce od  izrađivao je 5. d s razrednicom te učiteljem H. Mučnjakom  te posadio biljke koje privlače kukce oprašivače  u ružičnjaku u radionici Vrt za oprašivače.

6. a razred je sa svojim razrednikom te vjeroučiteljem Z. Mikcem odradio 18 kilometara dugu šetnju kroz Maksimir, a sportsku šetnju odradio je i 6. b sa svojom razrednicom u radionici U zdravom tijelu zdrav duh. Zanimljivu radionicu imao je 6. c je sa svojim razrednikom proučavao ugrožene i istrijebljene  životinjske vrste o kojima su izradili plakate. Da se sve umjetnosti ujedinjuju pričom, bojom i glazbom dokazao je 6. d koji je  osim svoje razrednice  imao vodstvo naše knjižničarke  te učiteljice glazbene kulture u radionici Ako me ozeleniš, oživjet ću!

Recikliranjem  i sadnjom cvijeća se bavio 7. a koji je zajedno s učiteljicom J. Baričević i razrednicom  neispravne čunjeve za igralište pretvorio u viseće tegle  u radionici Sadim cvijeće, ljepota me pokreće. Uvijek aktualnom temom Onečišćenje  i zaštita voda bavio se i izrađivao plakat 7. b s razrednicom i učiteljicom A. Mazalin-Rogić. Autohtone i invazivne biljke oko škole, radionica je 7. c razreda koji je proučavao i pronalazio  pomoću aplikacije koje su biljke u dvorištu škole invazivne, a koje autohtone. Sve pronađeno je izloženo na plakatu naslova The plant hunt. Biljkama se bavio i 7. d koji je sa svojom razrednicom te našom školskom psihologinjom održao radionicu Prepoznavanje i popisivanje biljnih vrsta u školskom dvorištu, pomoću mobilne aplikacije za prepoznavanje bilja, pronalazili su, popisivali su i razvrstavali po kategorijama bilje koje pronađeno u školskom dvorištu, na kraju akcije su snimili i filmić.

Velikom akcijom Uređenje okoliša škole pokazao  se 8. a razred sa svojom razrednicom, marljivo su očistili od korova, kopali te sadili bilje u okolišu škole. Recikliranje starih modela geometrijskih tijela ime je radionice 8. b razreda koji je vodila njihova razrednica zajedno s učiteljicom M.Tkalčević, od starih papirnatih modela napravljeni su novi likovi, a i konačno smo svi naučili razliku između kockica i kvadratića na majici. 8. c razred je odgledao dokumentarni film s ekološkom temom  Home sa svojim razrednikom i učiteljicom A. Kijuk  te raspravljao o odgledanom.

        Učinak cjelokupnog projekta još možda nije vidljiv, ali svaki Projektni dan nas nešto nauči. Prije svega da moramo poštivati Zemlju jer nam nesebično sve pruža. Ugrožavajući njenu prirodnu ravnotežu, ugrožavamo budućnost svih živih bića. Zemlja nas treba, zaštitimo ju!

                                                                                                           L. Kotarski i L. Rožić, 7. b