- Napisao/la Kristina Ćutić
- Hitova: 468
Dan škole 2021.
Prošli tjedan obilježili smo Dan škole. U utorak i srijedu održane su sportske igre mlađih razreda. Na školskom igralištu, u različitim terminima, igrale su se razne sportske štafetne igre, poligon, štafeta, ribarova mreža, ledena baba, podvlačenje konopa i druge. Dan škole, petak 28. svibnja 2021., bio je nenastavni dan. Od 9 sati započele su nogometne utakmice, natjecali su se 5. i 6. , 6. i 7. te 7. i 8. razredi. Dok su dječaci igrali, skupilo se mnogo radosnih i napetih navijača te navijačica na tribinama. Za to vrijeme, na drugom igralištu djevojčice su igrale odbojku. Naša poučna staza, koja se postupno uređuje u dvorištu škole, dobila je za Dan škole ježevu kućicu, a 25. svibnja u njoj je postavljena ploča s QR kodom uz Gupčevu lipu. Školska knjižničarka Lj. Radovečki školi za rođendan uredila je digitalnu knjižicu u Bookcreator aplikaciji. U njoj možete vidjeti (nalazi se na web stranici škole) kako su učenici čestitali svojoj školi rođendan. Svi su pokazali svoje talente i kreativnost. Netko je nadaren za glazbu i pjesmu, netko glumu i razgovor, neki su pokazali novinarske te literarne i likovne vještine…
Svima je zajedničko što su se potrudili napraviti, zajedno sa svojim učiteljima, divnu čestitku svojoj školi za njen 47. rođendan.
N. Mlinarić, 5. a
- Napisao/la Kristina Ćutić
- Hitova: 318
FOTO: K. Ćutić
Projektni dan 2021.
Projektni dan održava se svake godine u našoj školi otkada smo se pridružili velikoj obitelji međunarodnih ekoškola. Ove godine održan je u petak 23. travnja, dan nakon Zemljinog rođendana. Zbog epidemioloških mjera organizacija dana je bila drugačija. Naime, ove godine svaki je razred imao svoju radionicu koju su vodili razrednici kojima su se pridružili učitelji koji nisu razrednici. Izbor tema i radionica je bio raznovrstan, opet smo pokazali da nas muče ekološki problemi, a i da dižemo glas Zemlju. Potaknuti aktualnom energetskom obnovom škole i sunčanim proljetnim petkom, svi smo se aktivirali u svojim radionicama.
Učenici prvih razreda imali su razredne radionice Čistoća okoliša sa svojim učiteljicama. Učili su kako razvrstavati otpad, izrađivali spremnike, ukrase, rješavali kvizove. Učenici drugih razreda pod temom Očuvanje prirodne baštine, posjetili su park Maksimir te Zoološki vrt grada Zagreba posebno proučavajući vode i šumu. Treći razredi su proučavali Ljekovito bilje zavičaja, samoniklo bilje, brezu i bilje travnjaka, izrađivali su plakate, prezentacije te likovne radove. Četvrti razredi proučavali su biljke i životinje travnjaka (Biljke travnjaka), izrađivali plakate, kvizove, prezentacije , proučavali travnjak u školskom dvorištu, a uređivali prostor oko škole. Posebna pohvala 4. b razredu koji je unatoč dvotjednoj samoizolaciji uspio odraditi svoj projekt na daljinu.
5.a razred je sa svojom razrednicom posjetio Meštrovićev paviljon te odgledao multimedijalnu izložbu Hrvati svijetu te o izložbi napravio plakat. 5. b je sa svojom razrednicom reciklirao u radionici Tko reciklira, profitira. Učenici 5. c razreda su sa svojim razrednicom proučavali i izrađivali plakate o pojavi bacanja hrane i hrani općenito u radionici Hrana- zdrava hrana i bacanje hrane. Hotel za kukce od izrađivao je 5. d s razrednicom te učiteljem H. Mučnjakom te posadio biljke koje privlače kukce oprašivače u ružičnjaku u radionici Vrt za oprašivače.
6. a razred je sa svojim razrednikom te vjeroučiteljem Z. Mikcem odradio 18 kilometara dugu šetnju kroz Maksimir, a sportsku šetnju odradio je i 6. b sa svojom razrednicom u radionici U zdravom tijelu zdrav duh. Zanimljivu radionicu imao je 6. c je sa svojim razrednikom proučavao ugrožene i istrijebljene životinjske vrste o kojima su izradili plakate. Da se sve umjetnosti ujedinjuju pričom, bojom i glazbom dokazao je 6. d koji je osim svoje razrednice imao vodstvo naše knjižničarke te učiteljice glazbene kulture u radionici Ako me ozeleniš, oživjet ću!
Recikliranjem i sadnjom cvijeća se bavio 7. a koji je zajedno s učiteljicom J. Baričević i razrednicom neispravne čunjeve za igralište pretvorio u viseće tegle u radionici Sadim cvijeće, ljepota me pokreće. Uvijek aktualnom temom Onečišćenje i zaštita voda bavio se i izrađivao plakat 7. b s razrednicom i učiteljicom A. Mazalin-Rogić. Autohtone i invazivne biljke oko škole, radionica je 7. c razreda koji je proučavao i pronalazio pomoću aplikacije koje su biljke u dvorištu škole invazivne, a koje autohtone. Sve pronađeno je izloženo na plakatu naslova The plant hunt. Biljkama se bavio i 7. d koji je sa svojom razrednicom te našom školskom psihologinjom održao radionicu Prepoznavanje i popisivanje biljnih vrsta u školskom dvorištu, pomoću mobilne aplikacije za prepoznavanje bilja, pronalazili su, popisivali su i razvrstavali po kategorijama bilje koje pronađeno u školskom dvorištu, na kraju akcije su snimili i filmić.
Velikom akcijom Uređenje okoliša škole pokazao se 8. a razred sa svojom razrednicom, marljivo su očistili od korova, kopali te sadili bilje u okolišu škole. Recikliranje starih modela geometrijskih tijela ime je radionice 8. b razreda koji je vodila njihova razrednica zajedno s učiteljicom M.Tkalčević, od starih papirnatih modela napravljeni su novi likovi, a i konačno smo svi naučili razliku između kockica i kvadratića na majici. 8. c razred je odgledao dokumentarni film s ekološkom temom Home sa svojim razrednikom i učiteljicom A. Kijuk te raspravljao o odgledanom.
Učinak cjelokupnog projekta još možda nije vidljiv, ali svaki Projektni dan nas nešto nauči. Prije svega da moramo poštivati Zemlju jer nam nesebično sve pruža. Ugrožavajući njenu prirodnu ravnotežu, ugrožavamo budućnost svih živih bića. Zemlja nas treba, zaštitimo ju!
L. Kotarski i L. Rožić, 7. b
- Napisao/la Kristina Ćutić
- Hitova: 436
MAŠKARE 2021.
Likovna grupa mlađih razreda
Fotografija: K.Ćutić
Pokladnom utorku i maškarama raduju se svi! Svake godine na taj dan učenici se maskiraju, a oni iz mlađih razreda zaplešu bal pod maskama u našoj školskoj dvorani. U utorak 16. veljače 2021. godine, s maskama i pod maskama, obilježen je taj šareni dan. Budući da ove godine zbog epidemioloških mjera nije održan ples, raspitali smo se kod učenika mlađih razreda i njihovih učiteljica kako su proveli te obilježili maškare. Radosti, veselja i graje nije nedostajalo.
U skoro svakom razredu održan je ples pod maskama te je većina razreda birala najbolje maske. Razredi su se častili bombonima te krafnama - pokladnicama koje su jedan od najvažnijih simbola maškara. Održavale su se izložbe maski te je svaki učenik svoju masku predstavio kratkim izlaganjem. Naravno, svaki razred posebno jer se, zbog već spomenutih epidemioloških mjera, razredi ne smiju miješati. Nekoliko razreda je to svoje izlaganje upotpunilo prigodnim igrokazima. Izrađivali su se, oslikavali, predivni likovni radovi koji ukrašavaju hodnike i učionice. Plesalo se sve u šesnaest, od Labuđeg jezera pa sve do Morenade. Naravno, uz ples ide i pjesma pa su se pjevale vesele pjesme, jedan razred prošetao je po naselju pjevajući.
Najbitnije od svega je to što su se učenici zabavili te nam rekli da će im ovaj dan zauvijek ostati u sjećanju kao neke „drugačije maškare“. Iako s maskama zbog epidemioloških mjera, svi su bili sretni i veseli, mrzovolje taj dan nije bilo!
L. Kotarski i L. Rožić, 7. b
- Napisao/la Kristina Ćutić
- Hitova: 325
Intervju s učenikom A. Krpinom
Fotografije: Antonio Krpina, 8.c
Hodnike naše škole krasi jedna posebna i jedinstvena izložba. Izložba fotografija čiji je autor učenik 8.c razreda Antonio Krpina. Možete vidjeti predivne motive iz prirode i gradske sredine uhvaćene kamerom, odnosno okom velikog profesionalca. Svi zastajemo pred fotografijama i među njima imamo omiljenu prema vlastitom afinitetu. Izložbu je postavila naša školska psihologinja I. Žodan koja otprije poznaje i prati Antonijev talent. Sad smo svi u školi upoznati s njegovim kreativnim radom, možemo ga samo bodriti i čestitati mu na njemu. A što o tome ima za reći Antonio…
S koliko godina si otkrio ljubav prema fotografiranju?
U 6. razredu sam počeo fotografirati mobitelom neke detalje: kukce, kapljice vode, odsjaj u lokvi kiše… Bio sam zadovoljan kako je to ispalo, pa sam ih pokazao i drugima, a svidjelo se i njima.
Tko je prvi uočio tvoj talent?
Mami su se najviše svidjele moje fotografije pa me poticala da fotografiram i dalje, ali i nije me trebalo previše poticati jer mi se to jako sviđa i postalo mi je hobi.
Koliko fotografija snimiš otprilike prije nego dobiješ onu savršenu?
Nisam baš takav profesionalac, kako ispadne iz prve, tako ostavim. Ponekad napravim nekoliko fotografija istog motiva, ali nikada to nije više od 3 do 4.
Čime fotografiraš? Imaš li profesionalnu opremu?
Ima profesionalni aparat, ali kako ga ne nosim uvijek sa sobom, slikam i mobitelom. Za mene su bitniji dobri motivi, nego profesionalna oprema.
Imaš li kameru iz snova? Koju?
Nažalost nemam, a moja kamera iz snova je Canon 1D X Mark 3. Nadam se da ću je jednog dana moći i kupiti.
Koristiš li neke aplikacije za uređivanje?
Koristim Adobe Lightroom program za uređivanje fotografija.
Za koji se stil fotografije najviše zanimaš?
Nemam neki poseban stil fotografija. Slikam sve što mi je zanimljivo u svom okruženju. Jedino ne slikam ljude.
Želiš li se baviti profesionalnim fotografiranjem u budućnosti?
Fotografiranje je za mene više hobi kojim se uvijek mogu baviti uz neki drugi posao, tako da se ne namjeravam profesionalno baviti fotografiranjem.
Mole li te prijatelji da ih fotografiraš? Voliš li više slikati živu ili mrtvu prirodu? Kakve motive voliš?
Nikada unaprijed ne znam što ću slikati, to je stvar trenutne inspiracije. Nekada danima ništa ne fotografiram, a onda u jednom danu napravim nekoliko fotografija s kojima sam zadovoljan. Tako je nastala i većina fotografija koje vise na zidovima u školi.
Imaš li prijatelje koji se bave fotografiranjem?
Imam jednog prijatelja koji je malo stariji od mene i zna puno o fotografiranju. S njim razmijenim neka iskustva, a on me i naučio nekim fotografskim trikovima.
Ideš li na natjecanja iz fotografiranja?
Ideš na Novigradsko proljeće, to je velika čast. Čestitamo ti! Možeš li nam reći što očekuješ i jesi li uzbuđen zbog toga?!
Hvala! Bit će zabavno i poučno, kao i prošle godine. Šteta što je online.
Tko je tvoj glavni kritičar? Do čijeg ti je mišljenja o fotografiji stalo?
Važno mi je mišljenje mog prijatelja koji se isto razumije u fotografiranje, ali i moje obitelji. Posebno braće jer su jako kritični.
Hvala ti na razgovoru! Sretno!
T. Mikić, S. Miličević, L. Petrinšak, 7. a
- Napisao/la Kristina Ćutić
- Hitova: 374
Fotografija: K.Ćutić
Škola u novom ruhu
INTERVJU S RAVNATELJEM O ENERGETSKOJ OBNOVI NAŠE ŠKOLE
Naša škola se od ljeta 2020. temeljito obnavlja, mogli bismo reći da oblači novo ruho. Majstori marljivo rade, a mi se radujemo zbog toga jer ćemo uskoro imati novu, „pomlađenu“ školu. O radovima i planovima obnove razgovarali smo s ravnateljem Z. Dominikom…
Poštovani ravnatelju, vidimo da se u ovim vremenima pandemije, u našoj školi događaju predivne stvari, uređuje se škola, vrt, okoliš… Možete li nam predstaviti radove u školi, o čemu s radi?
U našoj školi u tijeku je energetska obnova škole, veliki projekt koji uključuje primjenu mjera energetske učinkovitosti koji uključuju obnovu toplinske izolacije vanjskih zidova i krova, zamjenu dotrajale stolarije, ugradnju rekuperatora zraka, zamjenu energenta grijanja i modernizaciju kotlovnice te još nekih detalja vezanih za energetsku učinkovitost. Osim energetske obnove, u južnom dijelu školskog dvorišta napravljena je staza, za buduću poučnu stazu koju ćemo u proljeće oplemeniti nasadima i drugim sadržajima kako bi poučna staza bila poligon za izvanučioničku nastavu, osobito nižih razreda. Na prostoru između školske sportske dvorane i nogometnog igrališta izgradit će se smetlarnik. Radi se o ograđenom prostoru u koji će se smjestiti kontejneri za odvoz komunalnog otpada. Poučna staza i smetlarnik realiziraju se kroz program Malih komunalnih akcija inicirani od strane MO Vukomerec.
Možete li nam pojasniti pojam energetska obnova?
Program energetske obnove škola kao i ostalih zgrada javne namjene (dječji vrtići, zgrade zdravstva, sporta, kulture, domova, itd.) odnosi se na cjelovitu energetsku obnovu nedovoljno učinkovitih zgrada javne namjene u vlasništvu Grada Zagreba primjenom integriranih mjera energetske učinkovitosti i obnovljivih izvora energije. Glavni ciljevi i očekivani učinci su racionalno korištenje energije, ostvarenje energetskih i financijskih ušteda, osiguravanje zdravijeg i ugodnijeg okoliša za korisnike zgrada javne namjene, odnosno djecu i zaposlenike podizanjem svijesti o potrebi smanjenja emisije stakleničkih plinova i zaštite okoliša.
Što to znači za našu školu? Mi se ponosimo time da smo ekoškola, a sad još i energetska obnova. Možete li objasniti tu poveznicu?
Naša škole već gotovo dva desetljeća provodi program Međunarodne eko škole kojim educiramo učenike o potrebi očuvanja okoliša, energetskoj učinkovitosti, pravilnom načinu prehrane i življenja općenito. Ovaj projekt energetske obnove je zoran primjer energetske učinkovitosti na kojem naši učenici mogu učiti kako se ostvaruje ušteda energije, jer primjenom mjera energetske učinkovitosti ostvarit će se energetska ušteda od minimalno 50% i zadovoljiti uvjete energetskog razreda B (trenutno smo u razredu F).
Tko financira radove, kako smo se prijavili da dobijemo mogućnost da se naša škola obnovi?
Planirani izvori financiranja su iz gradskog proračuna i fondova Europske unije. Ukupna investicija energetske obnove zgrade OŠ „Vukomerec“ iznosi 9.021,482,13 kuna, od čega je 4.572,426,19 kuna sufinancirano iz EU fondova. Za energetsku obnovu smo se prijavili preko Gradskog ureda za gospodarstvo, energetiku i zaštitu okoliša, budući da smo zadovoljavali sve kriterije potrebne za projekt energetske obnove, dobili smo ga.
Koliko škola u Zagrebu je trenutno u ovakvom projektu?
Prema Programu energetske obnove zgrada javne namjene za razdoblje 2019.-2021.g. planirana je obnova 88 zgrada javne namjene, od toga je i dvadesetak zgrada osnovnih škola.
Koliko dugo traju radovi i koliko će još trajati?
Nakon pripremnih radnji, prikupljanja potrebne dokumentacije, radovi na samoj zgradi započeli su u ljeto prošle godine, a završetak se planira pred početak školske godine 2021./2022.
Čemu se Vi osobno veselite?
Osobno sam zadovoljan što će naša škola nakon 47 godina postojanja dobiti novi vizualni identitet, ali što je još važnije, priliku za novu razinu kvalitete udobnosti unutarnjeg prostora kroz kvalitetniji sustav grijanja i hlađenja što je izuzetno važno za naše učenike i djelatnike.
Hoće li se obnoviti sanitarni čvorovi? Znate da nisu baš u divnom stanju. Je li možda potres narušio ili poremetio tijek radova?
Naši sanitarni čvorovi bili su u planu obnove u prošle godine, no nažalost, potres u Zagrebu u ožujku prošle godine, kada su stradale brojne školske zgrade, izmijenio je taj plan s obzirom na prioritet obnove škola oštećenih potresom. Prema tome očekujem rekonstrukciju sanitarnih čvorova ovoga ljeta. Tako da je ovdje odgovor i na drugo pitanje. Na sreću, naša školska zgrada je izdržala sve potrese koji su nas zadesili u prošloj godini, bez većih oštećenja čemu svjedoči zelena naljepnica na ulazu u školsku zgradu. Projekt energetske obnove se nesmetano odvija.
Za kraj razgovora, možete li poručiti nešto učenicima? Kako se trebaju ponašati u svom školskom okruženju?
Poručio bih učenicima da čuvaju okoliš i školski inventar te da se prema njemu odnose kao prema svojem vlastitom jer škola je njihov drugi dom.
Hvala Vam na razgovoru!
Ana Kukučka, 7.a
Stranica 7 od 11